KITCH’N ER KLARE FOR Å ÅPNE SIN BUTIKK NUMMER TO I MOSSEREGIONEN. 16. NOVEMBER ÅPNES DØRENE FOR KJØKKENUTSTYR-KJEDENS BUTIKK PÅ RYGGE STORSENTER. – SENTERET ER PERFEKT FOR OSS, MENER BUTIKKSJEF CHRISTIN WITZØE.
Rygge Storsenter fyller nå opp sine siste ledige lokaler. Bokhandleren Notabene, som nylig skiftet navn til Norli, har siden senteret åpnet holdt til på hjørnet ved Coop. Nå har de flyttet ned i første etasje hvor de har overtatt lokaler som sto ledige.
Deres tidligere lokaler i andre etasje blir imidlertid ikke stående ledige lenge, for allerede 16. november er den nye leietakeren Kitch`n klar for å ønske kundene velkommen.
Perfekt beliggenhet
– Vi har fått de beste lokalene på hele storsenteret, smiler Christin Witzøe om den 182 kvadratmeter store butikken. Hun forteller at det blir en liten endring på lokalene sammenliknet med da de inneholdt bokhandel.
– Naboene overtar noen kvadratmeter slik at vi slipper å ligge akkurat på hjørnet. Dermed får vi en noe mindre inngang til butikken enn det som var. Dette er helt i tråd med ønsket vårt, for det gir oss nemlig mer veggplass og muligheten til å sette opp hyller.
Butikksjefen for Kitch’n mener Rygge Storsenter er et spennende og perfekt sted for kjeden å etablere butikk.
– Selv om vi har kunder i alle aldre så er det en ganske stor overvekt av mer voksne kunder som allerede er godt etablerte. Og etter det vi har forstått har Rygge Storsenter en større andel av kunder i denne gruppen enn de fleste andre kjøpesentra.
Kvalitet
Christin Witzøe forteller at de er i full gang med ansettelser av de som skal betjene kundene på Rygge Storsenter.
– I tillegg til meg skal vi ha tre deltidsansatte og to julehjelpere. Denne uken er det full fart med intervjuer av kandidater. Det var stor interesse for stillingene så dette kommer til å bli veldig bra.
Vi ber butikksjefen om å beskrive hva Kitch’n står for. – Kitch’n er kvalitetsprodukter hovedsakelig til kjøkkenet og topp service. Kjeden har et stort antall kjente kvalitetsmerker i hyllene sine. Sånn skal det være, for kundene våre er også veldig kvalitetsbevisste. At dette er riktig viser markedsveksten de siste årene. Kitch`n er nå markedsleder i bransjen.
15 år med Kitch’n
Kitch’n startet i 2002, og siden den gangen er det åpnet nye Kitch’n butikker i et stadig høyere tempo. I følge nettsiden er det nå 134 butikker fordelt over hele landet. Kitch’n har også egen nettbutikk som tilbyr et eget nett-sortiment i tillegg til det sortimentet som finnes i en fysisk butikk.
Forretningsideen bak Kitch’n er at kjeden skal være kjent for gode og innovative varer til kjøkkenet. De skal også være kjent for ekstra god service og fagkunnskaper.
Kitch’n fører mange kjente merkevarer,som blant annet Alessi, Bodum, Cacas, Eva Solo, Fiskars, Global, Hardanger Bestikk, Holmegaard, iittala, Joseph Joseph, Le Creuset, Mac, Modern House, Nespresso, Riedel, Rosendahl, Smeg, Victorinox og mange flere.
Produktene holder høy kvalitet og profil og er i hovedsak: Gryter og panner, kniver, bestikk, vin og barglass, kjøkkenglass, elektriske artikler til kjøkkenet, termo- og serveringskanner, krydderkverner, ildfaste former og serviser for å nevne de største varegruppene.
Tore Kubberød (tekst)
Jørn Mortensen (foto)