Image default
Bil

Autoservice Moss – tilpasser seg det nye Volvokonseptet

Jeg har stor tro på det nye konseptet til Volvo – forteller eier og daglig leder Lasse Johansen. Dette vil gi oss en mer åpen dialog med kundene, samtidig som kunden kan få direkte kontakt med den som skrur på bilen deres. Verkstedsdøren er ikke lenger stengt, men åpen for kundene slik at de kan se og snakke med mekanikerne.

Med åpen dør til verkstedet og direkte kontakt med mekanikerne som har ansvaret for akkurat din bil, regner vi vil gi en større forståelse om hva som utføres på kundens bil. De kan jo med selvsyn følge med på hele prosessen.

Pusset opp
Verkstedet og mottaksrom er pusset opp og lagt til rette for dette nye konseptet. Vi har også byttet ut alle løftebukkene til søylelifter, pusset opp gulvet og lysene på verkstedet – forteller en ivrig verkstedeier. Dette for å ta høyde for at kundene kan komme inn på et verksted som er rent og fritt for støv og oljeflekker. Vi har også kurset alle våre medarbeidere i dette nye konseptet, slik at de er klare til å veilede kundene fra de ankommer, til de betaler for utført arbeide. Alle våre lokaler er nå pusset opp innvendig, og fasaden står så for tur til å bli oppdatert for å tilfredsstille kravene fra Volvo.

2 mekanikere på hver bil
I følge det nye konseptet er det to mekanikere som skal utføre arbeidene på hver bil som kommer inn. Dette forventes å gi kortere ventetid for våre kunder, samtidig som vår interne kvalitetskontroll blir enda bedre ivaretatt. Jeg har stor tro på at dette vil bli til det bedre for kundene – sier Lasse Johansen. Med kortere ventetid ved verkstedsbesøk, vil bilen få mer tid der den hører hjemme – på veien.

Lærlingebedrift
Autoservice Moss er også en lærlingebedrift som sørger for at opplæringen av dyktige mekanikere. Vi ser dette som er prioritert oppgave – sier Johansen, og han mener han har alle sine medarbeidere med på samme tanken. De tar tak i lærlingens opplæring, slik at alle sider ved dagens moderne bilverksted er kjent når fagprøven avlegges. Vi har i dag fire velkvalifiserte mekanikere, men det er alltid et åpent vindu om det dukker opp en kvalifisert mekaniker som passer inn i vårt konsept – legger Johansen til.

Verksted Coach
Autoservice Moss har også en verksted-Coach som samordner, er rådgiver for mekanikerne og sørger for at delelogistikken er tilfredsstillende. Han har også en del direkte kundekontakt og sørger for riktig prising når det er oppdrag som krever mye nye deler osv. 

Jeg og alle mine medarbeidere har stor tro på dette konseptet – avslutter Johansen. Jeg tror at kundene vil få en ny opplevelse av å sette bilen på verksted. Nå kan de med selvsyn se at deres store investering blir godt tatt vare på, og stelt med slik et merkeverksted er forventet å gjøre.

Tekst: Ivar B Johansen

Foto: Jørn Mortensen

Related posts

Varnaveien Bilpleie og Service – utvider med 500 kvm dekkhotell

mortensen

«Europas fineste veteranbil»

mortensen

Tid for vinterdekk igjen!

mortensen

Denne nettsiden bruker «cookies» for å forbedre brukeropplevelsen. Vi regner med at det er OK for deg. Er det ikke greit velger du det selv. Aksept Les mer

Privacy & Cookies Policy