Image default
Interiør

Fikk det akkurat slik de drømte om

Bedriften, Byggfakta Docu AS flyttet i 2018 inn på Verket i Moss. Lokalet de holder til i har et helt særegent preg. Det speiler gammel historie i skjønn forening med ny entusiasme og glød. 

Etter å ha tilbragt 18 år i den gamle såpefabrikken, Persil på Jeløya, så flyttet bedriften i fjor virksomheten til Verket. De etablerte seg i et av de gamle industribyggene på området, men som i dag fremstår i en ny og flott drakt og bærer navnet M:6. Byggfakta Docu AS holder til i andre etasje i bygget. I et lokale som, M. Peterson & Sønner tidligere benyttet som pakkeri. Nå er imidlertid gråpapiret byttet ut med langt mer moderne forretningsvirksomhet, men sjelen er fortsatt intakt.

Foliering kontor Moss, Ps Press Reklame

Får mye skryt
La oss slå det fast med en gang. Bedriftens lokaler i det gamle pakkeriet er ikke som alle andre kontorlokaler. De gamle murveggene, de flotte lysforholdene og den store takhøyden gir en helt spesiell følelse når man entrer lokalet. Den beskrivelsen er driftsleder, Pål Engeseth helt enig i.

– Vi kan vel si at vi har flyttet inn i et lokale med en real «wow-faktor». Vi får utrolig mye skryt av alle som kommer innom. Det er rett og slett gøy å invitere kunder hit, forteller han stolt.

Alle brikker på plass
Selv om lokalene i seg selv var godt egnet for bedriften da de flyttet inn, så var det allikevel behov for noen justeringer. Det lydmessige i lokalet var ikke helt slik de ønsket at det skulle være og i tillegg så var det flere glassfasader som fremstod som nakne og litt sjelløse i forhold til resten. Da tok personal og administrasjonsleder, Cathrine Nygård affære.

– Vi var helt avhengige av å få løst lydproblemet i lokalet. Når det var mange mennesker til stede ble lyden for litt grøtete og uforståelig. I tillegg ble vi veldig slitne av å ha det slik. De nakne glassflatene som dominerte kontor og møtelokalene ønsket vi også å få endret på, og sammen med PS Press Reklame har vi nå fått det akkurat slik vi ønsket, forteller hun fornøyd.

Opptatte av historien
Det var når Nygård satte seg ned i sammen med markedssjef, Siv Holder i PS Press Reklame at det virkelig ble fart på sakene. Akustikkplater ble hengt opp på veggene og de nakne glassflatene ble folierte. Det ble også enkelte av kontorveggene. Dekoren som ble benyttet var så absolutt ikke tilfeldig valgt.

– Når det gjelder akustikkplatene, så ønsket vi å pryde de med motiver fra driften på Peterson. Det fikk vi heldigvis til. Nå kan vi nyte de flotte bildene som er trykket på og minnes hvordan det en gang var. Motivene som er benyttet ved selve folieringen er heller ikke tilfeldig valgt. Vi har en klar overrepresentasjon av kvinner her på bruket og da var det naturlig å få inn flere mannfolk. Nå ser du flotte og staute arbeidskarer pryde glassfasadene og flere av de har vi faktisk gitt et navn. Han som pryder fasaden på mitt kontor heter Bottolf, ler Nygård.

En kjempeartig utfordring
Nygård forteller at de er storfornøyde med den jobben PS Press Reklame har gjort for å optimalisere lokalet. Det er imidlertid ikke bare Nygård som gir tommelen opp for samarbeidet. Det gjør også Siv Holder. – Det har vært helt utrolig gøy å få lov til å være en del av dette. Cathrine Nygård har virkelig stått frem som en kreativ solstråle og skal ha mye av æren for at sluttproduktet ble så vellykket. I denne jobben føler jeg at vi har klart å få frem bedriftens verdier med en god miks av både design og funksjon. Det har rett og slett vært en kjempeartig utfordring som viser at PS Press Reklame har mange ben å stå på, forteller Holder.

Tekst Petter Andresen
Foto Jørn Mortensen

Related posts

Mange lot seg inspirere når Fagmøbler inviterte til kundekveld

mortensen

Cathrine tenkte alternativt og det skulle vise seg å være smart

mortensen

Hva er et smarthus? – Alle hus kan bli smarte med smarthus!

mortensen

Denne nettsiden bruker «cookies» for å forbedre brukeropplevelsen. Vi regner med at det er OK for deg. Er det ikke greit velger du det selv. Aksept Les mer

Privacy & Cookies Policy