Det er ganske tøff konkurranse på markedet for nye datamaskiner. Nettet florerer av supre tilbud og utstyret er priset ned til det minimale av hva som er mulig. Forskjellen på å handle hos en etablert leverandør i ditt nærmiljø og en nettbutikk, kan noen ganger dreie seg om ganske mye penger.
Her har vi tatt grep – smiler en alltid opplagt daglig leder hos PC Hjelp AS. Geir Hansen mener at man må gripe muligheten til å beholde kunden også etter at kjøpet av datamaskin er gjort. Vi har derfor justert våre priser så nærme det er mulig å komme landets største nettbutikk – Komplett.no.
Fjernhjelp
Dette betyr i praksis at vi tjener minimalt på hvert salg. Tilbake får vi en unik kontakt med kunden og kan derfor tilby våre servicetjenester. Med dagens muligheter til fjernhjelp og fjerntilkopling inn på kundens datautstyr, er dette et tilbud som kan vise seg å være utrolig verdifullt for den enkelte kunde. Ved kjøp av utstyret hos oss, kan vi tilby denne tjenesten gratis den første måneden, og deretter til en fast pris for året.
De fleste som bruker datamaskin, vet jo at de største utfordringene ofte kommer etter skifte av maskin. Hvis du i tillegg bruker din private maskin til hjemmekontor, kan det lett oppstå utfordringer med den kompliserte tilkoplingen via de ulike brannmurer osv.
Tilleggsutstyr
Når man kjøper en ny datamaskin, må kanskje mye av det gamle tilbehøret byttes ut. Ikke bare gammel programvare, men også kanskje noe av det gamle maskinutstyret er for gammelt til å kunne snakke med den nye flotte maskinen du har fått i hus. Her kan vi bidra med verdifulle råd om hva som snakker sammen, og selvfølgelig tilbud på det utstyret du kunne trenge – sier Hansen.
Vi har det meste av det du måtte trenge – smiler Hansen og legger til at de også har utrolig dyktige medarbeidere som ved serviceavtaler står til kundens disposisjon når problemer måtte oppstå. Det er jo derfor vi er her – avslutter Geir A. Hansen.
Tekst: Ivar B Johansen
Foto: Jørn Mortensen