Med 450 kvadratmeter stort lokale og over tredve frisørstoler tilsammen har Strax frisør nok av plass til gamle og nye kunder.
– Og det trengs, for på lørdag telte jeg nesten tredve stykker i kø her og det før vi hadde åpnet, sier en fornøyd Ellen Madsen, eier og daglig leder av frisørsalongen. Det er seks uker siden Strax frisør overtok lokalet til apoteket vegg i vegg, og nå har altså salongen over dobbelt så stor plass. Det nye konseptet vil inneholde både hudpleie, hår og negler, og skal være klart frem mot sommeren, noe mere vil jeg ikke si forelpig sier Madsen og smiler lurt.
Det jeg imidlertid kan si noe om er at vi trenger flere ansatte. Helst med en gang. Det er tilfredsstillende å være med å skape flere arbeids-plasser, og i første omgang trenger vi tre stk. Vi stiller ikke mange krav, annet enn at personen må være ferdig utlært frisør, og like å jobbe i et hektisk miljø. Her har vi en jevn strøm av kunder hver dag hele året. Vi har ca 2500 kunder innom i løpet av en måned, og det må vi si oss fornøyd med, sier Ellen.
Arbeidsglede
– Hva tror du er årsaken til suksessen? – For det første har vi et veldig godt arbeidsmiljø, vi har det gøy på jobb, og det tror jeg smitter over på kundene. De fleste av mine ansatte har vært her i man-ge år, enkelte har vært her i snart ti år. Vårt nyeste tilskudd til staben er en dansk jente som flyttet hit til Moss alene, hun stortrives allerede og er blitt en del av Strax-teamet. Vi har mange faste kunder som kommer igjen og igjen, det er faktisk en stor utfordring for mange å bytte frisør. Og det er jo heller ikke nødvendig så lenge man er fornøyd, smiler Madsen.
– Vi har alle typer kunder i alle aldre, fra småbarnsalder til over nitti. Mange kommenterer den gode stemningen i salongen, og den gode servicen jeg vet at alle mine ansatte gir. Det at vi kun har Drop-in konsept er også en suksessfaktor. I vår travle hverdag passer nok det godt for mange. Vi synes også det er godt å slippe tidspresset som man kan oppleve ved timebestilling og avtalebok. Vi blir flinke til å klippe og å se hva folk kler når vi klipper så mange hver dag. Nå har akkurat to av jentene våre vært på kurs i London og fått oppdatering på de nyeste trendene. Selv er jeg stort sett tilstede i salongen hver dag, og jobber «på gulvet» sammen med de andre. Jeg tror det er med på å skape en nærhet som er viktig både for mine ansatte og for kundene våre, sier Ellen.
Det nye sentrum
-Bygget vi holder til i skal bli nytt, det skal pusses opp også utvendig, og hele fasaden skal få seg et løft. Det er mye som skjer i området her nå, og vi er inne i en gledelig utvikling. Vi er storfor-nøyde med våre lokaler og gleder oss til å følge utviklingen her på området. Det er mange som kommenterer at dette blir det nye sentrum, og hvem vet, kanskje de har rett. Vi skal i hvertfall være med videre, så her er det bare å henge med, avslutter Ellen Madsen.