Image default
Helse & Velvære

Synsam med «ny» butikk

– Synsam Group er Nordens ledende aktør innen Eye Fashion. Synsam tilbyr et unikt sortiment av briller, solbriller, linser og tilbehør som passer kundens egen stil og unike behov. Alle Synsambutikkene i Norden skal bygges om innen utgangen av 2017, og vår butikk på Rygge Storsenter er nå ferdig med ny farge og logo. Vi er veldig fornøyd med omgyggingen og vår nye butikk, sier autorisert optiker og daglig leder Øystein Songli.

– «Lifestile-konseptet» kalles det nye konseptet innen Synsamkjeden, og innebærer at man som kunde kan ha behov for ulike brilleløsninger ut ifra ulike stadier og behov i livet. Det er blitt mer og mer vanlig med en egen brillegarderobe, og vi ser at våre kunder tenker mer helhetlig når det gjelder valg av brille, sier Øystein. På dét området har det skjedd en stor utvikling de senere årene. Når jeg begynte for 20 år siden var briller kun et hjelpemiddel.

I våre dager er det mer et plagg, det ser vi på både kvalitet og utvalg. Det er blitt lavere terskel for å velge flere brilleløsninger, brillen sitter jo faktisk midt i ansiktet og er noe alle ser, sier han. De aller fleste kundene våre ønsker mer enn én brille og vi tilbyr alle kunder som kjøper to komplette brilleløsninger halv pris på den billigste komplette brillen.

Kundeløfte
– Vi tilbyr egne kundeløfter, som blant annet innebærer at vi tilpasser oss hvis for eksempel styrken skulle endre seg, eller brillen går i stykker. Fra og med 1. februar 2016 øker vi din bytterett på brilleglass fra 30 til hele 60 dager. Noen ganger kan det ta en stund før øynene blir vant til nye briller. Oppdager du at synet ikke blir helt perfekt, kan du ta turen innom din Synsam-butikk, og vi hjelper deg med justeringene, sier Øystein.

Uhellsgaranti betyr at dersom du ødelegger brillene dine, spanderer vi ny komplett brille.  Dette gjør vi uten egenandel og uten spørsmål om hvordan det har skjedd. Ta med den ødelagte brillen til oss, og vi reparerer den eller gir deg helt nye om nødvendig. Vår uhellsgaranti gjelder i hele 120 dager fra hentedato.

Alle barn under 14 år får dessuten en ekstra reservebrille uten ekstra kostnad, med standardglass i barnets styrke, sier han.

Ny teknologi
Vanskelig å velge? Synsam tilbyr nå stylelab i sine butikker. En egen iPadløsning gjør at man som kunde kan prøve
ulike stiler og ulike brilleløsninger i fred og ro. Det er et område i butikken, hvor du kan sitte foran en skjerm, som kan ta bilder av ansiktet ditt fra alle vinkler. På skjermen velger du de briller du vil prøve, og de vises på ditt ansigt. Det er en supersmart måte at prøve briller på, fordi du kan se deg selv tydelig på skjermen med brillerne, sier Øystein. Når kunden har valgt briller digitalt, finner optikerne de briller man ønsker, så man kan prøve dem i butikken. Man kan også ta bilde og dele med andre for å få deres synspunkter, for eksempel. Barn synes ofte dette er en morsom måte å prøve briller på. Det er virkelig en stor hjelp og en oppgradering som vi er meget glade for å kunne tilby, sier han.

Design og merkevare
– Er det spesielle merker dere selger mye av? 
– Ray-Ban er alltid populært, og både Gucci, Dior og Tom Ford går det mye av. Vi ser at mange velger en designbrille, men det viktigste er å finne en brille som passer, uavhengig av merke.

Solbriller er blitt mer helårsvare, men vi selger selvsagt mye av det nå i høysesong. Er man i tvil med å velge brille, vil det alltid være en kunderådgiver som er behjelpelig.

Jeg vil fremheve vårt dyktige personale, de fleste av oss har jobbet her i mange år. Selv om butikken er ny, er personalet som før, og som alltid opptatt av å yte kundene våre best mulig service, avslutter Øystein Songli.

Tekst og foto: Kristin Gudbrandsen

Related posts

Nyinvestering hos Specsavers på Rygge Storsenter

mortensen

Naturlig melkesyre skal fjerne tatoveringer!

mortensen

Toppform i 3000!

mortensen

Denne nettsiden bruker «cookies» for å forbedre brukeropplevelsen. Vi regner med at det er OK for deg. Er det ikke greit velger du det selv. Aksept Les mer

Privacy & Cookies Policy