Det var ikke akkurat med i planleggingen at Norge skulle stenges ned etter koronatrussel da de fikk sitt nye dekkverksted godkjent. Bare noen dager etter åpningen var det helt slutt. Dette varte i 14 dager, frem til det ble forsiktig åpning for kunder under sikre forhold. Humøret var ikke akkurat på topp smiler en lettet Ali Suhed i dag når fasiten er kjent.
At datakomplikasjoner skulle ramme en av konkurrentene var ikke noe de så komme. Selvfølgelig meget beklagelig for konkurrenten, men de selv fikk en skikkelig drahjelp i starten. Dekksalget bare føk til himmels og nesten hele det forhåndsreserverte lageret bar forsvant ut dørene.
Fullbooket verksted
Verkstedet har vært fullbooket fra de fikk sette i gang etter stengningen og frem til påsken. Etterpå har det hele jevnet seg litt ut, men vi har fremdeles mer enn nok å henge fingrene i smiler Vetle Pedersen. Han er bilmekanikeren som står ansvarlig for dekkverkstedet, og koser seg med travle dager..
Et supertilbud med gratis omlegging ved kjøp av dekk hjalp nok til at kundene benyttet seg av våre tjenester smiler Pedersen og legger til at det ryktes om at tilsvarende tilbud skal være på vei igjen. Jeg ser frem til fulle dager igjen, men legger til at det har vært fint å få ryddet litt opp etter rushet.
Delesalget øker
Salget av deler er stadig økende sier butikksjefen med et smil og legger til at litt datatrøbbel hos andre kan gi litt ekstra boost i salget av slitedeler til bil og mc. Fler og fler oppdager også at våre priser står i stil til servicen vi yter. Det gjelder hele tiden å være forberedt og villig til å løse utfordringer som kundene måtte komme med.
Sykkelrush
Elsykkelsalget har også tatt litt av – forteller butikksjefen Ali Suhed. Det virker som om «alle» skal begynne med elektrisk hjelpemotor når de legger om til en ny sykkelhverdag i sommer. Mange av kundene nevner bekymringen for fremkommeligheten i Moss sentrum i den nærmeste tiden som årsak til sykkelinvesteringen.
En ikke ukjent MC-Biker ble observert med sin nye elsykkel da han var innom for litt ekstraservice. Han gliste rått da spørsmålet om han hadde miste mc-lappen kom på banen. Nei da var svaret. Det er bare mye enklere å komme frem og så er det veldig morsomt å sykle med elektrisk hjelpemotor.
Elektriske mopeder
Det neste på folks ønskeliste om dagen er mopeder med elmotor som gir samme hastighet og gode kjørekomfort som en med fossil fremdrift. Vi har allerede solgt tre stykker smiler en fornøyd butikksjef Ali. Kundene er kjempefornøyde, og maskinene fungerer aldeles utmerket. Rekkevidde er jo alltid det store spørsmålet med eldrevne kjøretøyer. Rekkevidde er avhengig av kjørestil, belastning og hastighet. Til sist er det også en viss innflytelse av temperaturen i luften. Dette er ofte ikke relevant for mopeder da de som regel bare blir brukt om sommeren. Vi er spente på feedbacken fra de av kunder som har kjøp moped av oss, men tilbakemeldingene fra andre forhandlere lover godt.
Ali Suhed minner oss på at salget på vanlige sykler også er veldig bra denne våren. Med tanke på så mange utsalgsteder som finnes i Moss er vi kjempefornøyde med antall sykler som trilles ut av butikken. Den hyggelige butikksjefen er også frempå at det skader ikke å gjøre våre kunder oppmerksomme på at de nå også skaffer felger til omtrent alle bilmerker.
Tekst: Ivar B Johansen
Foto: Jørn Mortensen