Fra og med nå vil det som tidligere ble kalt for City Syd handelsområde endre navn. Det er ikke på langt nær den eneste gladnyheten som blir sluppet i disse dager.
Velkommen til handelsområdet, Høyda. Fra og med nå er det som tidligere gikk under navnet, City Syd historie. Nå starter en ny tidsregning med et navn som er godt innarbeidet. Vi er skikkelig fornøyde med valget, forteller prosjektleder, Tina Lorentzen entusiastisk.
Presenterer helt ny avis
Tina vil være selve navet i det velsmurte maskineriet som nå skal ta handelsområdet mot nye høyder. Det legges opp til en ny giv med et mer organisert og strukturert handelssamarbeid enn tidligere. Det er allerede spikret flere aktiviteter, men de ønsker Lorentzen å holde tett inntil brystet foreløpig. Hun ivrer i stedet etter å fortelle om den nye mediestrukturen som allerede er på plass.
– Det skjer så mye spennende om dagen. 20. mars lanserer vi en ny avis som selvfølgelig vil bære navnet, Høyda-avisa. Den vil fremstå i ny og mer moderne drakt enn City Syd-avisa og vil i tillegg ha et enda bredere nedslagsfelt. Den vil faktisk ha et opplag på hele 29 000 aviser og vil favne Moss, Rygge, Råde, Våler og Son. Høyda-avisa vil i tillegg til ny layout også by på mer redaksjonelt stoff, så her blir det noe for enhver smak, forteller hun.
På nett og i sosiale medier
Det er ikke bare en ny og moderne avis som lanseres i disse dager. Det opprettes også en ny nettside for handelsområdet. Skriver man inn «hoyda.no» i søkefeltet, så vil man komme til en side hvor Høyda-avisa er tilgjengelig digitalt. Her vil selvfølgelig alt stoff like åpent for publikum. Som om ikke det er nok, så vil også en ny Facebook-side lanseres. Det skal ikke stå på tilgjengeligheten.
– Det er viktig at vi er til stede også på sosiale medier. I første omgang konsentrerer vi oss om en egen Facebook-side hvor våre brukere kan følge med på alle de spennende aktivitetene som vil komme fremover. Planen er at vi etter hvert også vil være til stede på Instagram, men vi må ta en ting om gangen. Vi er jo opptatte av å levere kvalitet, smiler Lorentzen.
Midt i smørøyet
Det er altså mange spennende nyheter som har blitt sluppet nå i mars måned. Et nytt navn for handelsområdet, ny avis, ny nettside og i tillegg en ny Facebook-side. Det har ikke akkurat blitt spart på konfekten for å si det slik, men prosjektleder, Tina Lorentzen har fortsatt mer å by på.
– Jada, vi er ikke ferdig med godsakene riktig ennå, ler hun før hun fortsetter. – Vi har også introdusert vår nye logo. En fremtidsrettet sådan og som passer veldig godt til områdets nye handelsprofil. De fleste er nok ikke klar over at vi faktisk kan skilte med å være Østfolds største handelsområde. I vårt område finnes nærmere 200 butikker. Når «nye Moss» blir etablert i 2020 vil faktisk vi ligge svært sentralt plassert. Da er det viktig å ha en logo som viser hvor vi holder til. Da vil vi ikke bare ligge sentralt plassert, vi vil faktisk ligge midt i smørøyet, avrunder Lorentzen med et bredt smil.
Tekst: Petter Andresen
Foto: Jørn Mortensen